ご挨拶

ニコル・グループ代表 ニコ・ローレケ私が初めて東京を訪れた昭和44年、日本はドイツと同じく戦後の高度成長の真只中にありました。当時の日本人社会に見受けられた忠誠心、責任感、勤勉実直さなどを尊ぶ姿勢は、プロシア系である私にとって共感と同時に頼もしさを感じさせてくれるものでした。幸運にもこれらの価値観は現在もなお引き継がれていますが、最近ではもう一歩進んで「働くだけの人生」から「楽しむための人生」を模索する傾向へと変化してきています。

21世紀に入ると、日本の消費者は世界でも高いレベルの洗練された感覚と知識を身に付けるようになりました。そして今日の日本を制するものは明日の世界をも制すると言っても過言ではありません。日本と海外のそれぞれの長所を取り入れたユニークな経営が、競争に遅れをとることなく、またこれから起こりうる様々な世界情勢の変化に立ち向かうための当社の企業基盤となっています。

私たち、ニコルグループのメンバーには共通の夢があります。それはこの競争の激しい市場で単なる成功に甘んじるのではなく、それ以上のことを成し遂げることです。私たちは何をするにも卓越した存在でありたい--なぜなら私が若い頃レーサーとして学んだように、単なる成功とはレースの完走を意味します。しかしそれを卓越したところにこそ勝利があるからです。また、もうひとつ私が学んだことは、パートナーとの密なるコミュニケーションや協力なくしては決して自分ひとりの力ではレースに勝つことができないということです。
私たちにとって、優れた眼識をお持ちのお客様にご奉仕できることは幸運であり、またお客様と私たち相互の更なるエクセレンスの追求のために末永くご指導、ご協力を賜りたいと存じます。


In 1969, when I first arrived in Tokyo, Japan's society, similar to Germany's, was still fully occupied in overcoming the aftereffects of a lost war. Coming from a Prussian family, values such as loyalty, responsibility, honesty and belief in hard work were familiar and reassuring characteristics to be found in Japan. Luckily all of the above values continue to be present, but nowadays they have been further enhanced by a realization that life is too short to be spent entirely in hard work.

Japan's consumer of the 21st century has come of age and reached a degree of sophistication and knowledge unmatched throughout the world. To succeed in Japan today means success anywhere else in the world tomorrow. A unique blend of Japanese and foreign management provides our conceptual basis to stay abreast of competition and face the challenge of any future global changes.

We, the members of the Nicole Group of Companies, have a common dream. We want to achieve more than merely succeed in this extremely competitive market. We want to excel in whatever we do because, as I learned in my earlier days as a racing driver, merely succeeding means finishing a race. But only by exceeding, do you win a race. Another thing I learned is that you never win a race on your own, but only through solid communication and cooperation with your partners. We are fortunate to be serving a select group of excellent customers and look forward to their continued cooperation and constructive criticism in our ongoing mutual search for Excellence.

ニコル・グループ
最高経営責任者
C.H. ニコ ローレケ
代表直筆サイン

モーター・スポーツをルーツとして誕生したニコル・グループは現在6社、東京都ならびに神奈川県内に17拠点を構え事業活動を展開、
40年に渡り高性能自動車の販売を通じて質の高いサービスを提供しています。