ニコル・グループの企業理念             Corporate Philosophy

The way of Excellence 限りないエクセレンスを求めて
Maintaining our unique starting position as a Japanese company with a blend of the best Japanese and European management philosophy, strategies and systems, we are dedicated to the marketing and servicing of foreign products of outstanding excellence in quality at a reasonable price to a selected group of customers.

日本とヨーロッパの経営哲学、戦略及び経営システムの最高峰をかけあわせた日本の会社、ニコル・グループはそのユニークな創業精神を今もなお持ち続けながら、最高品質を誇る外国製品のマーケティング及びサービスを正当な価格で厳選されたお客様にお届け致します。



EXCELLENCE エクセレンス ・・・ 卓越性、さらなる高みを求めて


Excellence is our overall corporate keyword. We will at all times strive to maintain the highest excellence in products and customer services offered, as well as in corporate manpower.

それは、我々がめざす究極の企業理念です。会社の人材はもちろん、私たちのお客様へのサービス及び製品を、最高のクオリティでお届けできるように常に努力しています。


Organization 組織 ・・・ 日本と海外の経営思考融合による強い競争力


The unique blend of the best Japanese and foreign management thinking provides the conceptual basis to stay abreast of competition and to secure stability for our organization in times of future global changes.

日本と海外の経営思考の他に類を見ない融合によって、それぞれ一番よい部分を取り入れた洗練された経営方針は常に競争で後れをとらず、めまぐるしい世界の移り変わりに耐えて行くための基本概念を創りあげます。


Satisfaction 満足 ・・・ お客様にご満足頂くことを第一に


Our organization is fully committed to customer satisfaction and hence we will listen to every customer with a strong heart and a clear mind.

組織をあげて、お客様の満足感を第一に考え、よって全てのお客様のご意見に公正な判断と純粋な心でお応え致します。


Openness 開示性 ・・・ お客様や従業員の意見・提案に耳を傾けます


All management levels will always cultivate a dynamic spirit, noted for innovation, creativity and openness to suggestions from our customers and employees.

お客様と従業員からの提案を常に受け入れられる柔軟性を持ち、革新性や創造性に注目する様なダイナミックなスピリットに、全ての経営レベルで磨きをかけています。


Standards 水準 ・・・ お客様のニーズに応える高い水準


The product range provided by our organization will meet the highest standards in terms of performance, quality and sophistication, to satisfy present and future customer needs and demands.

我が社の扱う商品は、現在及び将来においてもお客様のニーズが満足されるよう、性能、品質及び洗練性、どれをとっても最高の水準に応えます。


Fairness 公正さ ・・・ お客様にとって正当であることと、ニコル・グループの利益


We are well aware of the importance of maintaining an overall balanced cost/price ratio to ensure fair prices to our customers and a sound profit situation within our organization.

お客様にとっての正当な価格と我が社の満足のいく利益、この双方を確保する為、総合的にバランスのとれた原価と小売価格の比率を維持する重要性を知り尽くしています。


Culture 企業文化 ・・・ スポーツマンシップ


Our corporate culture encourages sportsmanship within the organization, showing personal competitiveness and fairness, matched by a personal appearance which reflects the pride in being a member of our group of companies.

私たちの精神信条としては、ニコル・グループの一員としてのプライドがにじみ出るような、競争心及び公正さを育むため、スポーツマンシップを大切にします。


Motivation モチベーション ・・・ 人を最大限に生かす


Our responsibility to every employee includes performance riented remuneration, while providing necessary business conditions and instruments in an orderly, clean and safe working environment.

すべての従業員に対するマネージメントの責任は、仕事環境に必要なビジネス条件及び機器を提供し、秩序正しく清潔で安全な場を創ることであり、さらには、それぞれの能力を最大限に生かし、対応する能力主義に徹します。


Balance バランス ・・・ 調和のとれた公私


All members of our organization will safeguard a healthy balance between their work and private life, by engaging in suitable recreational activities.

我が社に属する全スタッフはそれぞれの個性に合った創造的活動に従事することによって、仕事とプライベートライフの健全なバランスを保ちます。


Vision ヴィジョン ・・・ 将来への展望を見据えて


We shall never be satisfied with the present and will continue in our perpetual search for further improvement, providing excellence to our organization whilst showing compassion towards society.

私たちは決して現状に満足いたしません。社会を大切にするかたわら、我が社の発展に全精力を注ぎ、更なる進歩のために絶え間なく企業努力を続けてまいります。


モーター・スポーツをルーツとして誕生したニコル・グループは現在6社、東京都ならびに神奈川県内に17拠点を構え事業活動を展開、
40年に渡り高性能自動車の販売を通じて質の高いサービスを提供しています。